Om nettbutikken
Nettbutikken til Hulda Bunader tilbyr bunadstoff, tilbehør, bunader, materialpakker og sytilbehør. Du kan også besøke butikken for å handle. Vi har kortterminal og Vipps. Ta kontakt for alternative leveringsmåter som henting i butikk, på toget eller levering i postkassen.
Frakt
Spørsmål om frakt og levering
Alle ordre pakkes i utgangspunktet første arbeidsdag etter bestilling, og leveres Posten eller PostNord senest kl. 12:00.
Ja, i handlekurven kan du velge valgfritt utleveringssted. Her kan du velge egen post i butikk i nærheten eller pakkeautomat. Ønsker du å hente varen i butikken på Alvdal, velger du "Hent i butikk" som fraktalternativ.
Ja, alle pakker sendes med sporingsnummer – og du vil få en egen e-post med sporingsnummer, slik at du selv kan følge med pakken. Du kan også logge deg inn på Min konto for å se status på sine ordre.
Nei, vi kan ikke endre ordren etter at den er bestilt, men vi kan kansellere – slik at du kan bestille på nytt.
Vi har fastpris på frakt etter soneinndeling fra Posten Norge, og pris på porto vises i handlekurven. PostNord har en lavere fraktpris.
For et lite tillegg så kan du forsikre innholdet i pakken hvis pakken skulle bli skadet eller forsvunnet. Vi anbefaler å tegne fraktforsikring på alle ordre over kr 500.
Vi kan sende småpakker som “Pakke i postkassen” for varer under kr 500,- og som ikke er større en postkassen. Dette fraktvalget blir synlig i handlekurven for småvarer. Dette kan ikke kombineres med andre varer.
Retur
Spørsmål om retur og angrerett
Ja, du har angrerett på alle varer som ikke er tilpasset deg. Du kan returnere varer ved å bruke returfunksjon i nettbutikk. Varer som er tilpasset deg er tilvirkningskjøp, og kan ikke returneres eller rett på angrerett.
Logg inn på Min side i nettbutikken og fyll ut skjema for retur. Pakk varen i samme emballasje og returner varen tilbake til oss. Adressen er: Steia 7, 2560 Alvdal og merkes med ordrenummer.
Etter at varen er mottatt vil vi se over varene og godkjenne retur. Pengene vil normalt være tilbake på konto innen 2-5 virkedager. Pengene blir returnert på samme måte som du har betalt.
Vi har få returer og vi ønsker ikke å skrive ut fraktetiketter på alle ordrer. Kostnader for returer må dekkes av kjøper, og det er mer miljøvennlig at kjøper order frakt selv.
Varen(e) må ligge i opprinnelig emballasje, emballasjene må ikke være ødelagt og varene ikke brukt. Varer som har forsegling kan ikke returneres.
Angrerett gjelder kun for kjøp i nettbutikk (fjernsalg). Varer som er kjøpt i butikk kan byttes i noen tilfeller, og dette er spesifisert på kvittering på kjøp.
Du kan foreta angrerett på varer som er kjøpt i nettbutikk etter 14 dager etter at du har mottatt/hentet varen.
Har du fortsatt spørsmål?
Finner du ikke svarene søker etter? Ta kontakt med oss.